De dag van de liefde is weer aangebroken: Valentijnsdag. Romantisch en verschrikkelijk commercieel.
Commercie
Je kunt er niet omheen als we richting Valentijnsdag gaan. In de aanloop van deze dag leven we in een wereld die gedomineerd wordt door grote rode harten, voorzien van de nodige reclame. Advertenties die je ertoe verleiden om je geliefde jouw liefde te tonen met een kaart, bloemetje, chocolade, cadeau, etentje, overnachting, vliegreis, …
Valentijnsdag is toch gewoon commerciële onzin. Weer eens bedacht om ons aan het kopen te zetten en geld aan ons te verdienen.
En toch vind ik het leuk dat ik met Valentijnsdag chocolaatjes krijg van mijn vriend. En nog leuker: een kaart waarin hij zijn liefde voor mij omschrijft. Super lief.
Reminder
Marcel en ik zijn beiden niet bepaald romantisch. We zijn een beetje gewoontjes zeg maar. Wij doen niet aan romantische etentjes of dates. Zo zijn we gewoon niet. En dat is oké, we zijn tevreden en enorm blij met elkaar.
Ik ben het type dat in haar oma-onderbroek boerend door het huis stampt. En hoewel ik een knuffel op zijn tijd fijn vind, ben ik iemand die niet snel genegenheid toont. Allesbehalve romantisch dus.
Voor mij is Valentijnsdag een reminder. Ik word er dan weer even bewust van gemaakt dat het belangrijk is om je partner een speciaal gevoel te geven. Om onze liefde voor elkaar te vieren. En daar kan een kaart soms best bij helpen.